Maui, Hawaii part three

22 februari 2011 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Aloha lieve lezers,

En welkom bij alweer het derde verslag van onze belevenissen in Maui! En dan te beginnen bij zaterdag avond. Na een middagje zwemmen kwam iedereen weer langzaam terug naar huis. En begonnen we aan het eten. Deze keer kip op de BBQ met kerrie saus en rijst en brocoli. Wilbert grilde de kip buiten op de BBQ. Dat gaat wel steeds super deluxe want daar staan altijd al mannetje die dan de gril al warm hebben!! Errug makkelijk en super lekker. Ondertussen Aurelia en ik thuis de rest van het eten klaargemaakt en toen konden we zo aan tafel! Elke en Finn aten wederom beneden bij de pool met hun vriendinnetjes. En dat vinden ze natuurlijk helemaal geweldig! En na het eten liep de avond langzaam ten einde. Ook wij blijven het vroege slapen erin houden.

Toen zondag even een relaxe dagje. Onze planning was: we hebben geen planning! 's morgens eerst een paar uurtjes bij de pool. Daar ik nog geprobeerd om een last minute helikopter vlucht te regelen maar dat ging niet meer lukken voor vandaag dus woensdag weer een poging!! (wordt vervolgd!). Halverwegen de ochtend toen allemaal aangekleed om met z'n allen naar het shopping center te gaan. Daar even rondgelopen en een paar dingen gekocht. En toen door voor de lunch. Dit wederom bij de mexicaan waar we ook de eerste avond hadden gegeten. En wederom errug lekker! 's middag met z'n allen een gezamelijk middagslaapje gedaan (ik weet het dit klinkt allemaal super suf, vroeg naar bed middagdutjes.... haha). Maar toch ook wel errug lekker! En toen iedereen weer wakker was verplaatste we ons wederom naar de pool! Waar we nog even heerlijk konden afkoelen! 's avonds waagde Wilbert zich wederom aan de gril, deze keer hotdogs voor de kids en wij steak! Deze keer met een lekkere salade. En deze keer ook weer vroeg naar bed maar niet zonder reden....

We moesten namelijk maandag super vroeg op! Vandaag gingen Niels en ik whale watchen en Wilbert en Aurelia met Elke en Finn op snorkel tour. En die begonnen al om 6.30 en 7.00am..... Dus om 5am gingen de wekkers :S. Maar gelukkig wel allemaal de moeite waard! Niels en ik gingen als eerste weg. Snel nog paps en mams een kus en toen gingen we op avontuur!! En echt zo mooi om dat mannetje mee te hebben! Zo enthausiast en gezellig echt helemaal top! Eerst naar de boot, dat is dan toch wel griezelig met hem op de stijger dus ik hield hem met twee handen vast! En zo lief ik wees hem op een gegevenmoment op het water dat dat wel een beetje eng was... legt hij z'n hand op mijn hand en zegt 'dat is oke Femke, er kan niets gebeuren'... haha zo lief! Eenmaal aan boord zochten we een plekje op het kindvriendelijke dek. En daar konden we mooi aan de reling zitten, als Niels op schoot zat kon hij precies over de reling heen kijken. En toen vertrokken we. Helemaal gaaf natuurlijk op de grote boot! En toen de whales. We hadden echt een super tour, zoveel whales. Allemaal moeders met kindjes en de mannetjes waren aan het uitsloven om de vrouwtjes te verleiden. Soms gewoon te veel om allemaal te kunnen zien dan gebeurde er drie dingen tegelijk aan alle kanten van de boot. Een aantal keer kon de boot ook niet meer verder varen omdat er zoveel whales rond de boot zwommen, dan konden we geen kant meer op. Dus we keken onze ogen uit! Zo mooi hoe die enorme beesten uit het water springen. En zo gezellig om dat met Niels te beleven, zo mooi om te zien hoe leuk hij het vond! Na twee uurtje kwamen we weer terug in de haven. Daar nog even de poster en foto opgehaald. En toen door naar de bus. Dat was wel even jammer want ze hadden net het busschema aangepast dus wat ik met de reisplanner had opgezocht klopte niet meer... Maar gelukkig konden we toch na niet al te lang wachten vertrekken. Nu alleen wel een keer overstappen. Gelukkig vond Niels het rijden in de bus alleen maar leuk. En bij het overstappen hadden we nu tijd voor een ijsje! Eenmaal weer thuis hebben we snel onze zwemspullen en lunch gepakt en vertrokken we richting strand. Daar eerst even afgekoeld in de zee, al blijft Niels die golven wel behoorlijk spannend vinden. Dus na niet al te lang weer veilig op het strand spelen. Dat hield Niels nog een half uurtje vol en toen was hij zo moe dat ik het gewoon voor elkaar kreeg om hem op het strand te laten slapen! Lekker onder de parrasol en helemaal verstopt onder mijn omslag doek viel hij zo in slaap. Echt zo lief! haha maar ja daar zat ik dan 2uur te wachten tot hij weer wakker werd. Gelukkig kwam Wilbert me halverwege vergezellen. Want die waren ook weer terug van de snorkel tour. Ook die was zeer geslaagd geweest al durfde Finn uiteindelijk toch niet goed het water in en was Aurelia een beetje zeeziek van de boot. Wel veel gezien, lekker gesnorkeld en ook whales gespot! Toen Niels weer wakker werd vertrokken we weer richting condo. Daar was iedereen ook net weer wakker van wederom een middag dutje. Na wat gedronken te hebben vertrok iedereen behalve ik weer richting zwembad. Dus toen had ik even de tijd om op te ruimen en koffers te pakken. Want morgen vertrekken we naar ons volgende hotel in Laheina. En toen was het weer tijd voor de gril! Deze keer zalm met groente en aardappel, wederom een feestmaal!

Volgende keer verslag vanuit Laheina!!!

Veel liefs van allemaal!!!

Femke

1. Linda:
    22 februari 2011
    Wow...zoveel whales, ben jaloers! Enig idee wat voor soort whales je hebt gezien? En die helikoptervlucht, durf je dat wel aan, of moet Niels ook even je hand vasthouden ;). Ben benieuwd...

x lin
  2. Laura:
    22 februari 2011
    Wooww super cool zeg!! Je bent goed bezig met het plaatsen van blogs, ga zo door! :) Kus
  3. Wilbert:
    24 februari 2011
    De walvissen bij Hawaii in deze periode zijn allemaal Humpback Whales. Ze zijn tussen de 15 en 18 meter, en er zijn er ongeveer 80,000 in de hele wereld op dit moment. Daarvan zitten er ongeveer 12,000 van nu in de buurt van Hawaii. Vanaf onze hotel kamer hier hoef je niet lang te zoeken of je zie er wel een of meerdere deels uit het water komen.
  4. greetje:
    24 februari 2011
    Hoi Femke en natuurlijk de hele familie,
    Fantastisch jouw uitgebreide verslag. Heb bijna het gevoel dat ik erbij ben. Ook wel jaloersmakend hoor.
    En ook enig al die foto´s. De kinderen zijn ineens zo groot.
    Zou zeggen ga zo door.
    Liefs, de groeten aan iedereen en gauw tot horens.
    Greetje
  5. Agnes Goldschmitz:
    25 februari 2011
    Leuk ,dit allemaal te lezen, Femke.
    Wat knap dat jij dat allemaal kunt.Het verhaal,foto,s,video,s. Wat ben ik nog een kluns.
    Leuk ,hoe Niels jou beschermd. Groetjes aan Wilbert,Aurelia (bedankt voor deze ,,tip,,) elke,Finn en Niels. Groetjes Agnes
  6. Atie:
    25 februari 2011
    Hé Fem wat genieten jullie lekker. En wat een leuk uitstapje met Niels naar de walvissen.
    Spannend zo'n helikoptervlucht. Wij hebben Venetië weer verlaten, wel een stuk kouder dan bij jullie.
    Je ziet de foto's nog wel. Net als wij de film!!
    Kus Atie