Maui, Hawaii part four

25 februari 2011 - Bellevue, Washington, Verenigde Staten

Dag lieve lezers,

Welkom bij al weer het vierde verslag van onze trip op Maui! En first things firs.Lin het antwoord op jou vraag, zie reactie van Wilbert.

En dan het eerste verslag vanuit Laheina. Dinsdag ochtend vertrokken we al vroeg vanuit Kihei. 's morgens eerst de laatste spullen ingepakt en de auto ingeladen. En vervolgens met een grote omweg richting Laheina. We gingen namenlijk eerst de vulkaan Akejakala bewonderen. En dat was een behoorlijke rit, nl 10 000 feet high. Dus de nodige stops want iedereen werd misselijk van het heen en weer rijden. Uiteindelijk ging Finn bij Aurelia voorin op schoot en toen ging het wel. Hij moest alleen af en toe duiken want hij mocht eigenljik niet voorin. Maar het was de rit wel meer dan waard want de vulkaan was echt gaaf en het uitzicht onderweg was super. Vanuit de vulkaan vervolgde we onze weg toen weer naar benden en richting Laheina. Daar kwamen we toen tegen drieen aan, maar helaas toch te vroeg want onze kamer was pas om 3u klaar. Dus toen hadden we nog even tijd voor een lunch in het hotel. Na de lunch was onze kamer dan toch klaar. En ja hoor een Pent house!!! Helemaal top! Vervolgens gingen we meteen even afkoelen op het strand en in het zwembad. Al bleek de zee hier wel een stuk wilder dan in Kihei dus dat was met Niels niet echt te doen. 's avonds een lichte maaltijd, een soepje met brood. En toen onze eerste nacht in Laheina. Deze keer een slaapbank in de woonkamer daar sliepen Elke en Niels en ik deelde deze keer m'n kamer met Finn.

Toen woensdag een last minute dag. 's morgens eerst rustig opgestaan en toen werden we gebeld dat we een last minute helikopter tour konden doen met twee voor de prijs van een! Dat werden Aurelia en ik samen. Dus Wilbert even een drukke ochtend met alle drie de kindjes... Maar wel super gaaf voor ons! Wel nog een hele trip want eerst een uur rijden naar de heliport. Daar begon ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor mijn eerste helikopter tour... We hadden een 45min durende vlucht over de west Maui mountains (waar de Juresic Parc watherfals zijn) en Molokai (een eiland naast Maui). We hadden een helikopter met 3 plaatsen voor en 4 achter, wij zaten achterin. Ik naast het raam en Aurelia in het midden. Maar al de plaatsen hadden goed zicht! Voor vertrek kregen we nog een veiligheidspraatje en toen vertrokken we! Wel gek hoor zo'n helikopter! Gelukkig hadden we een ervaren piloot die heel geleidelijk vloog. En echt dat uitzicht! Zo super gaaf! Echt helemaal geweldig! Aan het eind werd ik wel een beetje misselijk maar dat mocht de pret niet drukken. Had dit echt niet willen missen! Heb ook de hele 45minuten gefilmd dus voor wie intresse heeft.... haha... Na de tour toen weer snel richting huis om Wilbert af te lossen. Die had net met de kindjes geluncht dus wij ook snel een broodje gehaald. En vervolgens met z'n allen naar downtown Laheina. Daar hadden we afgesproken met een collega van Aurelia die hier toevallig ook op vakantie was. Even met z'n allen een ijsje gegeten. En toen een beetje rondgeshopt. Wilbert werd helemaal verliefd op een soort totompaal. Erg mooi maar toch nog even overdenken.... Onderweg naar de auto werden we toen nog gestrikt voor een 'time share presentation'. Als je dan naar een presentatie gaat voor time share appartemeten krijg je korting op allerlei atracties. En aangezien we nog een aantal dingen wilde doen viel dat toch wel voordelig uit. Dus Wilbert en Aurelia moeten vrijdag ochtend om 9u 1.5u lang zo'n presentatie bijwonen.. Maar wel hoge korting op de submarine en de kano huur! haha je moet er wat voor over hebben. En de kinderen kunnen ondertussen bij het desbetreffende hotel worden ondergebracht voor kids activities. Dus ik heb het goed bekeken!! Toen weer richting huis voor de hula show. Die was bij het zwembad dus snel bikini's aan en vanuit het zwembad genieten! Wel echt leuk om dat te zien! En vervolgens 's avonds lekker een broodje gyros gehaad. Wel anders dan in NL maar toch errug lekker!

En toen was het al weer donderdag.... De tijd vliegt echt hier! 's morgens lekker rustig aan gedaan, lekker bij de pool gelegen. En toen even broodjes gehaald voor de lunch en daarna door naar onze eerste met korting verkregen activity! Jaja we gingen gewoon duiken met een echte submarine! Helemaal gaaf natuurlijk. Eerst met de boot naar de submarine en toen de submarine tour. Vissen gespot bij het koraal en een wrak gezien. Ook weer errug leuk! En toen weer met de boot terug naar de haven. Toen we klaar waren wederom even geshopt en toen wist Wilbert toch echt wat die wilde dus werd de totem paal gekocht. Maar ook wel echt een mooi ding! Via de safeway toen weer naar huis. Waar we wederom even gingen afkoelen in het zwembad. En toen lekker even gekookt, rijst met kip tandori en asperges. Erg lekker! Na het eten nog even spelltjes gespeeld en ik aan mijn blog begonnen. En toen gingen Wilbert en Aurelia even samen op pad, even wandelen. En ik toen de kindjes op bed gelegd. Maar die waren al weer zo moe dat dat geen grote uitdaging meer was.... Dus kan ik rustig mijn blog afschrijven....

Bij deze dus! Nog maar 2.5 dag en dan is de vakantie helaas al weer voorbij:(. Maar we gaan nog even vollop genieten van het laatste stukje! Daarover volgende keer verslag!

Voor nu veel liefs van allemaal!

Femke